اخبار رویدادهای امنیتی و سیاسی در سوریه
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش یكشنبه شب پایگاه اینترنتی ' سوریا الان ' ، این اجساد از بیمارستان های نظامی تشرین در دمشق ، پلیس در استان ریف دمشق و شهر لاذقیه در غرب سوریه تشییع شد.

بر اساس اعلام این پایگاه ، نیروهای امنیتی لبنان نیز امروز یك خودرو حامل سلاح و مهمات را در منطقه مرزی مصنع در نزدیك سوریه كشف و ضبط كردند.

سفیر سوریه درعربستان نیز به دنبال تیره شدن روابط دو كشور و درخواست كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس از سفرای سوریه در كشورهای خود، ریاض را به مقصد دمشق ترك كرد.

براساس اعلام خبرگزاری سوریه (سانا) نیروهای امنیتی این كشور امروز مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات را از افراد مسلح در منطقه ' تل كردی ' در استان ریف دمشق در نزدیك دمشق كشف و ضبط كردند.

نیروهای امنیتی سوریه در شهر حماه در مركز این كشور نیز در جریان درگیری با افراد مسلح شماری از آنان را دستگیر و مقادیری سلاح ، مهمات و بمب از انان بدست آوردند.

افراد مسلح امروز با حمله به بانك كشاورزی در منطقه القصیر در شهر حمص در مركز سوریه ضمن ربودن برخی از اموال این بانك مابقی اموال آن را تخریب كردند.

یك سرهنگ ارتش سوریه نیز امروز در شهر حمص در منطقه البیاضه از سوی افراد مسلح ربوده شد.

' جمال حبایب ' مدیر امور املاك در استانداری دمشق هم اعلام كرد كه در حال حاضر 20 هزار دستفروش و بساطی در این استان فعالیت دارند و این افراد با توجه به حضور در مراكز تجاری و خیابان های اصلی مشكلاتی را برای كسبه و تجار ایجاد كرده اند.

كمیته احزاب وزارت كشور سوریه نیز كه ریاست آن را 'محمد الشعار ' وزیر كشور بر عهده دارد ، امروز در جلسه خود با صدور مجوز برای فعالیت یك حزب جدید سیاسی با نام حزب ' همبستگی عربی دمكراتیك ' موافقت كرد.

قرار است در آینده نیز برخی احزاب جدید سیاسی كه مدارك خود را تسلیم این كمیته كرده اند ، مجوز لازم را برای فعالیت دریافت كنند.

سوریه در نظر دارد تا پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی با فعالیت احزابی كه مدارك خود را بر اساس مقررات و قوانین موجود تحویل كمیته احزاب وزارت كشور داده اند ، موافقت كرده تا انتخابات بعدی مجلس در این كشور با حضور احزاب و به صورت تكثرگرایانه برگزار شود.

این اقدام در راستای برگزاری اصلاحات و به دنبال تهیه و تدوین قانون جدید احزاب در سوریه صورت می گیرد.

خاورم**1436*1832*





:: برچسب‌ها: مردم , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: